خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز

در این مقاله موارد زیر را می خوانید:

انواع برنج اصل شمال

۵ روش تشخیص برنج طارم اصل چیست؟

ویژگی های برنج طارم اصل شمال

نحوه تولید برنج طارم اصل در شمال چگونه است؟

نحوه نگهداری برنج طارم اصل شمال

برنج ایرانی بهتر است یا برنج خارجی؟

قیمت برنج طارم اصل شمال

بازرگانی برنج حاج خلیل

اگر شما هم جزو افردی هستید که در شمال ایران زندگی نمی کنید، بدیهی است که یافتن برنج اصل شمال برایتان سخت باشد ، اما جای نگرانی وجود ندارد .اگر شما بتوانید برنج طارم اصل را بیابید ، و هر کدام از برنج های طارم را انتخاب و خریداری کنید، مطمعن باشید که مرغوب ترین برنج اصل شمال را شما پیدا کرده اید.به ندرت و به سختی می توانید در بازار های عرضه کننده برنج، برنج طارم تقلبی را پیدا کنید که دارای عطر و طعم خوبی نباشد. اما اگر بخواهید برنج اصل شمال با عطر و طعمی فوق العاده خریداری کنید میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بازرگانی برنج حاج خلیل و خرید یک برنج طارم اصل شمال از کشاورز | کارخانه شالیکوبی و بازرگانی برنج حاج خلیل بهره مند شوید.

برنج یکی از غذاهای اصلی در سرتاسر جهان به حساب می آید. مصرف برنج قدمتی بسیار دیرینه ای دارد. در ایران در نواحی شهرهای شمالی از مهم ترین و مناسب ترین شهرها برای کشت برنج به حساب می آید برنج طارم اصل شمال و بوجار شده در زمین های کشاورزی مازندران را باید از منابع معتبر و توسط افراد مورد اعتماد خریداری شود که ممکن است برای افرادی که در شهر های شمالی سکونت ندارد با سختی های بسیار زیادی مواجه شوند بدین سبب بازرگانی برنج حاج خلیل این سختی ها را تنها با ارسال به سراسر کشور ایران رفع کرده است.

برنج طارم اصل بیشتر در شهر های شمالی ایران در شالیزار های طارم واقع در شهرستان فریدونکنار ، محمودآباد و…. کشت می‌شود. که طعمی بسیار دلپذیر و خوش عطر می‌باشد. بهترین نوع برنج طارم اصل در روستای درام در شهرستان فریدونکنار کشت می‌شود. آب و هوای بسیار عالی این منطقه باعث شده تا یکی از بهترین و مطلوب ترین برنج های طارم از این منطقه بدست آید.

لازم به ذکر است که هرچه از زمان برداشت برنج طارم اصل بگذرد، عطر و پخت آن به مراتب بهتر می‌شود.برنج طارم، یکی از برنج های درجه یک و پر طرفدار در شمال ایران ، مازندران و سایر شهر ها است که از کیفیت بالا و پخت بسیار عالی و قیمت مناسبی برخوردار است. کاشت برنج طارم شامل مواردی است که در ادامه به آن اشاره شده است :

برنج های طارم را دو بار در سال کشت می‌کنند. برنج های کشت دوم برنج عطر و طعم فوق العاده ای دارند که دارد و بیشتر در شهرهای شمالی کشت می‌شود.برنج طارم را عموما به دو دسته گرم و سرد تقسیم می کنند که برنج زود رس را برنج گرم و برنج دیر رس را برنج سرد می‌گویند.برنج طارم قدی کوتاه و تقریبا چاقی دارد و رنگ آن سفید مایل به کرم است و عطر و طعم فوق‌العاده ای دارد.نمایندگی های بسیار زیادی برای پخش برنج با عنوان برنج طارم اصل در سرتاسر کشور وجود دارد که ممکن است میزان ناخالصی آن ها با برنج طارم اصل روانه بازار شده بیشتر باشد و چه بسا از لحاظ کیفیت بسیار پایین و از لحاظ قیمت بسیار گران باشد.

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز

 

 

انواع برنج اصل شمال

برنج اصل معمولا در شمال کشور در استان های گیلان، مازندران و بخشی از استان گلستان نیز کشت می شود.از انواع برنج اصل میتوان به برنج هاشمی،برنج طارم، نیم دانه و …. نام برد که در زیر به طور خلاصه بیان شده است.

برنج هاشمی :

برنج هاشمی توسط فرد زحمتکشی بنام یوسف هاشمی در روستایی در اطراف خمام در سال ۱۳۶۴  شناخته شد. این برنج در سال ۱۳۷۰ به تولید انبوه رسید نام برنج هاشمی برگرفته از نام آقای هاشمی است. برنج هاشمی در دو نوع گرم و سرد تقسیم می شود. نوع گرم این برنج ساقه ضخیم تری نسبت به نوع گرم برنج دارد و به همین علت کرم های موجود در زمین های برنج نمی تواند به آن نفوذ و از ساقه تغذیه کند و به هیچگونه سم پاشی نیازی ندارد این موارد سبب میشود که در بیشتر مزرعه ها به صورت کاملا اصل کشت گردد.برنج هاشمی در یک زمان کشت می شود ولی برداشت آن گونه سرد ده روز دیرتر از گونه گرم است. شکل ظاهری این دو نوع برنج تفاوتیبا یکدیگر ندارد ولی نوع سرد آن از لحاظ مزه و پخت بهتر از نوع گرم است.

برنج نیم دانه :

یکی از ارزان‌ترین نوع در برنج ها که در تهیه دسر مانند شعله زرد، آش، شیربرنج، حلیم و …. استفاده می شود ارزش غذایی یکسانی با با برنج دارد و از لحاظ عطر و کیفیت در سطح یکسانی قرار دارد.کیفیت نیم دانه ها وابسته  به نوع برنجی است که از آن تهیه می‌شود دارد و تنها تفاوت آن ها در این است که با برنج معمولی در اندازه و ظاهر در زمان پخت کاملا مشخص است و میتواند در هضم غذا مفید باشد.

برنج طارم :

شاید برای شما جالب باشد که نام برنج ها چگونه تعیین می شود در اینجا باید گفت که نام برنج طارم برگرفته از یک محل واقع استان زنجان است که از قدیم این برنج به صورت انبوه در آن منطقه کشت می شد. در حال حاضر این برنج در استان های نواحی شمالی شامل گیلان و مازندران کشت می شود. برنج طارم مانند برنج هاشمی به دو گونه گرم و سرد تقسیم می شود. به نوع زودرس آن گرم و دیر رس آن سرد گویند. از لحاظ ظاهری برنج طارم در مقایسه با نوع دیگر از برنج ها قد کوتاه و چاق تر، جنس گچی، دارای رنگ سفید مایل به کرم است و عطر و عطم فوق العاده آن سبب شده طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند.برنج های طارم در دو نوع طارم محلی و طارم عطری وجود دارد.

برنج طارم محلی به جرات میتوان گفت یکی از عطری ترین برنج طارم در شمال کشور شناخته می شود. این برنج با ظاهری شبیه به برنج طارم هاشمی دارد که تقریبا میتوان این دو برنج را در یک سطح محاسبه کرد.خریداران برنج اصل به علت عطری بودن برنج های شمال اکثرا خرید خود را از این مناطق انجام میدهند. عطر منحصر به فرد و پخت عالی از فاکتور های مهم خریداران برنج طارم اصل شمال می باشد که هر نوع برنج باید از آن برخوردار باشد.اگر به دنبال خرید برنج معطر و خوشپخت هستید پیشنهاد ما به شما این است که برنج طارم اصل شمال را بازرگانی حاج خلیل امتحان کنید تا از مشتریان دائمی این برنج معطر شوید.

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز

 

 

5 روش تشخیص برنج طارم اصل چیست؟

از آن جایی برنج ها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند، تشخیص برنج با کیفیت از نمونه های  نامرغوب و کیفیت پایین تر، بسیار دشوار است که از عهده و حوصله هر فردیخارج است و به همین خاطر قصد داریم برخی از مهم ترین روش های شناخت برنج مرغوب را به شما معرفی کنیم تا با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری اقدام به خرید برنج طارم اصل شمال  نمایند.

ویژگی های برنج طارم اصل شمال

برنج های اصل شمال ظاهری علفی دارند که ساقه آن مانند ساقه گندم بند بند و توخالی است که شمال 8 الی 12 گره در طول ساقه دارد. در شمال ایران تولید برنج به دو شیوه کشت صورت می گیرد. روش اول در تمامی استان های  شمالی که در زمان مشخص مجاز به کشت برنج هستند انجام می شود. اما در روش دوم تنها در استان های جنوبی ایران مخصوصا خوزستان رواج دارد. شیوه انجام کار بدین گونه است که پس از کشت اولیه رشد گیاه، هنگامی که اندازه نشاء آن به به ۲۵ سانتی متر رسید، آن را به زمین اصلی منتقل می کنند و گیاه در زمین اصلی به رشد خود ادامه می دهد. میزان کشت برنج ایرانی در شهرهای مختلف ایران به صوزت میانگین بیان شده است .

ويژگی هاي مهمي که یک برنج اصل جدا از عطر و طعم برنج، دانه بلند بودن آن و ظاهر مناسب برخوردار باشد  همچنین پخت مطلوب آن مي تواند به عنوان مشخصه هاي آشکار در شناخت کيفيت برنج نشان داده شود. برنج‌هاي طارم اصل با نام های  متفاوتي روانه بازار مي‌شوند که برنج هاشمی، ندا، طارم، سرلاشه و… قسمتی ‌از معروف‌ترينبرنج‌هاي اصل شمال هستند. برنج‌ها بر اساس نوع بذر در دو دسته پرمحصول و کم‌محصول تقسيم‌بندي مي‌شوند که به عنوان مثال برنج طارم هاشمي به علت محصول خوبي که از آن برداشت میکنند در دسته برنج‌هاي پرمحصول قرار گرفت است .

نحوه تولید برنج طارم اصل در شمال چگونه است؟

کشاورزان بذر برنج مورد نظر را که از سال قبل نگهداری کرده اند را در مدت زمان محدود در اب خیس کرده و پس از عملیات جوانه زدن آن را از اب جدا کرده و  سپس جوانه را به خزانه منتقل می کنند. خزانه جوانه های آماده کاشت را به وسیله نیروهای انسانی و یا دستگاه های مخصوص، در زمین های شخم زده میکارد که در اصطلاح کشاورزان آن را در زمین نشا می کنند. آبیاری منظم و استفاده از کودهای مخصوص نقش اصلی در رشد خزانه  و همچنین برنج ایفا می کند.بعد از حدود یک ماه و نیم برنج آماده برداشت را به وسیله افراد کار بلد و یا دستگاه های دروگر با نام کمباین از زمین های کشاورزی برداشت میکنند. برداشت های حاصل از خوشه ها را به کارخانه های شالیکوبی  انتقال می دهند. طی مراحل سایش شلتوت ها به برنج سفید تبدیل، بسته بندی و کاملا اصل روانه بازار می گردد. به طور متوسط در هشت سال گذشته سالیانه بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن برنج در نواحی شمال کشور برداشت می شود و مصرف سرانه برنج در ایران به حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن میرسد که از این مقدار حدود یک میلیون تن برنج سالانه وارد کشور می شود.کشت برنج طارم در اوایل فروردین ماه و با آغاز فصل بهارشروع می شود . کشاورزان در چندین مرحله شرایط را برای کاشت برنج فراهم می کنند.

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز

نحوه نگهداری برنج طارم اصل شمال

برای نگهداری برنج تازه نیازی به حساسیت بسیر بالای آن نمی باشد نیست زیرا شرایط به گونه ای است که امکان نفوذ شپشک و حشرات بسیار کم است. ولی برای نگهداری صحیح و طولانی مدت از آن میتوانید با رعایت کردن نکات کاربردی و بسیار جزئی از نفوذ شپشک و یا فاسد شدن آن پس از گذشت زمان جلوگیری کنید.برنج تازه بهتر است در محیط خشک و خنک نگهداری شود .بهتر است کیسه های برنج را با فاصله از هم قرار دهید تا جریان هوا به راحتی از آن عبور کند.اما اگر با رعایت موارد بالا باز هم برنج دچار شپشک شد ، نگران نشوید .با الک کردن برنج و یا پهن کردن آن در هوای آزاد و در آفتاب میتوانید از برنج استفاده کنید.

برنج طارم اصل شمال محصولی است که اگر در شرایط مساعد محیطی نگهداری شود پس از گذشت مدت زمان طولانی کیفیت اولیه خود را خواهد داشت. برنج بهتر است در درون کیسه های نخی و به دور از نور آفتاب، و در اصطلاح در شرایط خنک و به دور از رطوبت نگهداری شود. اگر از ظروف شیشه ای یا پلاستیکی برای نگهداری برنج استفاده می کنید بهتر است برای مدت طولانی این کار را انجام ندهید و از خشک بودن ظروف قبل از ریختن برنج اطمینان حاصل کنید. همچنین برای نگهداری طولانی مدت برنج می توانید در جایگزین قرص برنج از دانه سیر کامل و یا زردچوبه در بین برنج ها استفاده کنید. اینکار سبب جلوگیری از رشد حشرات خواهد شد.

برنج ایرانی بهتر است یا برنج خارجی؟

 آشکار است که برنج طارم اصل شمال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است همچنین قيمت برنج خارجي به مراتب ارزان‌تر و از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار هستند و به همين علت برخی از افرد برنج هندي و پاکستاني خریداری می کنند و حتي نوع کم‌کيفيت آن خوب قد مي‌کشد و دون مي‌شود و هر آشپزی چه مبتدی چه حرفه ای از عهده پخت آن بر مي‌آيد! شاید برای شما جالب باشد که بيشتر اين نوع برنج‌هاي هندي و پاکستاني که در بازار موجود هستند، حتی از نوع برنج خوب و مرغوب نيستند و طعم و مزه خوبي نیز ندارد و عده ای از افراد بر اساس تحقیقاتی که کرده اند این احتمال را داده اند که در مزارع آلوده کشت شده‌اند.

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز | کارخانه شالیکوبی و بازرگانی برنج حاج خلیل یکی از کمیاب ترین نوع برنج طارم اصل ، برنج طارم عطری محلی شمال می باشد .این برنج با توجه به شرایط و نحوه کشت در هر مکانی قابل کشت نیست و از اصالت خاص برخوردار است.از نظر ویژگی های ظاهری این برنج رنگ سفید متمایل به کرم و قد کشیده و دانه های یک دست آن است.برنج طارم عطری بعد از پخت به خوبی قد میکشد و حالت دانه دانه می شود. در حالت خام دانه های آن به حدود 6 میلی متر و در حالت پخته به حدود 11 – 13 میلی متر می باشد.با پخت برنج طارم عطری محلی عطر و بوی شالیزار های شمال را به خانه بیاورید .

قیمت برنج طارم اصل شمال

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز | کارخانه شالیکوبی و بازرگانی برنج حاج خلیل در هنگام خرید و فروش برنج طارم محلی شمال، مهم ترین نکته در خرید این است که برنجی که خریداری می شود باید کاملا خالص و یک دست باشد. به همین جهت بهتر است خرید برنج طارم را از مراکز معتبر و با سابقه در استان مازندران انجام دهید.

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز | کارخانه شالیکوبی و بازرگانی برنج حاج خلیل واقع در استان مازندران با سابقه چندین ساله در عرضه برنج اصیل شمال به عنوان یکی از بزرگ ترین مرکز فروش برنج شمال آماده همکاری با شما مشتریان برنج طارم محلی مازندران می باشد.برنج طارم اصل شمال معطر با توجه به منطقه کشت آن عطر و طعم متفاوتی دارد. کشاورزان شهرستان فریدونکنار اکثرا خرید عمده برنج طارم محلی را در شهرستان های خود و اطراف انجام می دهند.این امر به این معنی است که کیفیت برنج طارم محلی فریدونکنار از سایر مناطق بهتر است. عطر و بوی برنج طارم اصل شمال به ویژه طارم محلی پهناب به اندازه ای خوب است که برای هرخانواده دلپذیر خواهد بود.

 

خرید برنج طارم اصل شمال از کشاورز

بازرگانی برنج حاج خلیل

برنج طارم عطری محلی در کرج با قیمت های درب کارخانه عرضه می شود .

برای خرید برنج طارم عطری محلی شمال از بازرگانی برنج حاج خلیل کافی است با شماره های زیر در تماس باشید :

با ما در تماس باشید .

۰۹۱۱۸۹۹۲۹۴۹
۰۱۱۳۲۵۶۲۳۱۷
منبع : بازرگانی برنج حاج خلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *